30-11-2020, 16:07
(Questo messaggio è stato modificato l'ultima volta il: 30-11-2020, 16:08 da alexflibero.)
credo che restaurerò la vecchia ma attendo l'opinione di un amico più esperto per prendere la decisione. Un pò d'acqua . l'abbiamo coricata è uscita ma, vedendo altre pale timone come la mia, ho notato che alcune erano piene di stucco epossidico. Il peso potrebbe dipendere anche da quello.
Forse è proprio per quello che si è inchiodata! Era piena di grasso al litio
(30-11-2020, 01:27)kavokcinque Ha scritto: Every mechanical part on your boat will need maintenance in due time. The Jefa rudder system is no exception to this rule. Fortunately the maintenance on the Jefa rudder system is very limited. Before you or a ship yard starts the maintenance work you should read our warranty terms carefully.
The most important maintenance hint is: DO NOT PUT ANY GREASE BETWEEN THE ROLLERS!
The second most important maintenance hint is: DO NOT PUT ANY ANTI-FOULING ON THE RUDDER SHAFT AND BEARING HOUSING please read this very important manual!
Part lists and maintenance info on existing boats can be found on our document (FTP) server. Please follow this link to open this directory.
Forse è proprio per quello che si è inchiodata! Era piena di grasso al litio
