(03-05-2018 23:11)marcofailla Ha scritto: a chi mai possa interessare ho trovato questo sul forum raymarine, domani provo
Rudder Reference and an SPX
The following is an unpublished feature of the SPX Autopilot Course Computers: If the SPX Autopilot Course Computer is powered up and the rudder reference transducer (RR) is hard over, the autopilot will ignore the RR....So when you power up the system the RR must be within the +/-55 degrees in order for the unit to use the RR, and really should be within +/-30 degrees for proper display.
if testing prior to installing this is really important, as the RR is spring loaded and will always be hard over past the 55 degree point and will cause the SPX to ignore the RR. So you must hold the RR in the middle in order for it to power up correctly and be seen.
Questo contenuto non e' visualizzabile da te Ospite. Se vuoi vederlo, REGISTRATI QUI .
E questo spiega il perché della molla che sposta da un lato il sensore quando non è meccanicamente connesso alla bielletta o al settore.
Se si sgancia il pilota ignora il dato proveniente dal rudder sensor, a meno che non si sganci durante il funzionamento e allora sono dolori, il pilota compie un’accostata improvvisa perché pensa che il timone sia girato completamente da una parte.