Rispondi 
rating IRC
Autore Messaggio
albert Offline
Vecio AdV

Messaggi: 9.670
Registrato: Jun 2008 Online
Messaggio: #21
rating IRC
<blockquote id='quote][size='1' face='Verdana,Arial,Helveti' id='quote]Citazione:<hr height='1' noshade id='quote]Messaggio inserito da aleufo
I miei

Fatt scafo 1.05
Fatt attr 1.02
Fatt slan 1.05

...chissà cosa vuol dire....?
<hr height='1' noshade id='quote]</blockquote id='quote][color='quote]

La regola è segreta, ma non fino a questo punto.

Esiste un regolamento scaricabile dal sito http://www.rorc.org, in cui ci sono le spiegazioni del caso.....da dove vengano fuori i numeri, però, è un'altra storia Wink.

27.2 Hull Factor
27.2.1 Hull factor (HF) is an assessment by the Rating Authority of the features of the boat
and their character and efficiency when compared to a basic cruising configuration.
27.2.2 Stripped out interiors, the use of light and hi-tech structures and/or materials, removal
of furniture or other fitted equipment, etc. may lead to the application of higher than
standard hull factor to compensate for potential increase in performance. Such
features shall be declared to the Rating Authority.

26.2 Rig Factor
26.2.1 Rig factor (RF) is an assessment by the Rating Authority of the rig and sail features of
the boat and their character and efficiency when compared to a basic cruising
configuration with substantial spars and basic rig controls.
26.2.2 RF above unity may be applied for: fractional, racing and lightweight rigs, high aspect
ratio and efficient plan forms, wing and double luff sails, specialised sail stiffening,
large headboards/cranes, permanently bent or highly controllable spars, hi-tech
rigging, exotic rig materials, advanced winch and deck gear arrangements,
flush/efficient deck design, and any other feature which increases sailing efficiency
that is not already rated through the rated dimensions.
26.2.3 RF below unity may be applied to less efficient rigs and sail plans, cruising furling
sails, motor sailers with large deck houses, cruisers with weight/windage aloft or with
basic deck gear only, or any other feature which reduces sailing efficiency that is not
already rated through the rated dimensions.

23.2 Overhang Factor (OF) is an assessment by the Rating Authority of the bow and stern
overhangs of the boat and their contribution to sailing length.


Dunque i numeri sotto l'unità significano efficienza sotto la norma, quelli sopra l'unità efficienza sopra la norma.

La norma, se interpreto correttamente dovrebbe essere la configurazione di una barca da crociera normalmente attrezzata.

Una piccola nota di folklore: mediante questi tre fattori assegnati 'd'ufficio', il rating office può decretare la vita o la morte (in termini di bsf) di una barca 4242
14-05-2009 00:47
Visita il sito web di questo utente Trova tutti i messaggi di questo utente Cita questo messaggio nella tua risposta
Rispondi 


Messaggi in questa discussione

Discussioni simili
Discussione: Autore Risposte: Letto: Ultimo messaggio
  interpretare al meglio il rating ORC Gabbo85 5 1.326 29-12-2023 17:59
Ultimo messaggio: oudeis
  Giocare con il Rating crafter 1 694 23-08-2023 09:59
Ultimo messaggio: ADL
  Sistema 'alternativo' per il calcolo del rating albert 116 26.379 13-07-2023 15:29
Ultimo messaggio: alago
  Come migliorare rating orc senza perdere prestazioni AlbyFano 17 3.122 30-12-2021 13:18
Ultimo messaggio: kavokcinque
  Immagazzinatori e rating ORC Brunello 8 3.586 10-07-2019 11:33
Ultimo messaggio: nedo
  North Adriatic Rating Circuit albert 10 3.577 31-12-2017 22:27
Ultimo messaggio: albert
  rating, gennaker vs spi e dacron vs laminati marcofailla 4 2.091 19-11-2016 21:07
Ultimo messaggio: marcofailla
  Peso in sentina quanto migliora il rating Orc ? Chiodoni 18 7.547 02-02-2016 21:19
Ultimo messaggio: albert
  Rating semplificato help nedo 8 5.293 01-05-2015 15:20
Ultimo messaggio: ZK
  Rating e dislocamento Elf 10 3.994 24-10-2014 08:23
Ultimo messaggio: Elf

Vai al forum:


Utente(i) che stanno guardando questa discussione: 2 Ospite(i)