(17-09-2019 21:57)ZK Ha scritto: ci sono veramente tante barche che un a cosa cosi non "possono"permettersela.
ho dato un occhiata in rete ma di questo comunicato non ho trovato traccia... poi mettere un link o un modo per arrivare alla fonte in modo univoco?
ciao pippuzzo.
Ma, senza alzare inutilmente i toni, che non mi sembra proprio il caso di mandare in vacca l'ennesimo 3D... il comunicato l'ho messo sopra e riguarda S drive e linea d'asse:
When
mechanical cone clutch type gearbox or sail drive is equipped with the following propeller:
a.
Fixed propeller:
When sailing under sail with engine operation stopped
put control lever into Neutral. The output
shaft keeps rotating.
Notice:
When control lever is put in Reverse position, cone slippage will be introduced and void your
warranty and
there is possibility that the clutch doesn't disengage. This can be a problem for
engine re-starting.
There are options to stop free rotation of propeller-shaft if customer doesn’t want occur noise
from rotating propeller:
1) For sail drive: install folding propeller or Feathering propeller instead of fixed propeller.
2)
For marine gear: install the Shaft - Lock device, Yanmar does not supply, on the propeller
shaft.