17-03-2025, 14:23
(Questo messaggio è stato modificato l'ultima volta il: 17-03-2025, 17:28 da scud.)
a una prima consultazione degli schemi allegati al manuale di officina del md2010-md2020-md2030-md2040 non trovo evidenza di alcun resistore in serie al cavetto dell'eccitazione Anche nei troubleshooting dell'alternatore e del motorino di avviamento non ne viene fatta menzione. Ho guardato gli schemi elettrici da pag 80 in poi Invece trovo menzione dell'Item 9 nell'operating Manual a pagina 41 (wiring Diagram) pin 3 cavetto blue/rosso In un sito inglese Piccoletto (cito) "On the D+ terminal (top of alternator on a 2030) there is a another output which has a brown and red/blue cable. This reads the alternator output and drives the warning light / buzzer on the engine panel via the brown cable. Check this. It should be 12v+ Below 11V it will probably fire the alarm. It also provides excitation current to make the alternator start (Blue / Red via a 33ohm excitation resistor in the black box)." ora vattelapesca la black Box ma in un altro thread lo Piccoletto di nuovo ... "I would check the connections on the D+/61 terminal on the alternator ( there should be a blue/ red wire and a brown wire. It would also be wise to check the wiring all the way from the panel. These are the initial excitation circuit One comes from the warning light and the other via a resistor from positive terminal of the electronic module. If the warning light circuit is broken I would still expect the alternator to work. If the other circuit was broken I would expect to see the warning light come on." "One comes from the warning light and the other via a resistor from positive terminal of the electronic module" Il problema che cercavano di risolvere era simile a quello da te descritto, ma leggendo velocemente il "resistore" non é mai risultato il colpevole.
