Io alla fine mi sono convinto - grazie anche agli ADV - che prenderò sempre della Sterling l'ALTERNATOR TO BATTERY CHARGER (
http://www.kenixmarine.com/subcat24.htm), un poco sovradimensionato (130A - Cat. No. AB12130) così se un domani volessi montare un alternatore di potenza sono già a posto.
La descrizione che ne da la Sterling fa perfettamente 'scopa' con quello che cerco/serve (compresa carica a 4 stadi) combinata ad una grande semplicità di installazione - spero - che nel mio caso significa togliere ripartitore passivo che ho ed installare quello passivo.
I sito della Sterling evidenzia anche l'ottimizzazione del lavoro svolto dall'alternatore attraverso loro prodotto.
In sintesi i vantaggi del prodotto (per quanto dice la Sterling):
Product information
This is a 100% unique product, not available anywhere else in the world and totally designed and conceived by Sterling. In order to overcome all problems experienced now and in the future with standard advanced alternator regulators This is simply to help people understand what it does and where it should be used and should not in any way demean any of the other charging products we manufacture.
The Digital Advanced Alternator Regulator offers the best low cost technical solution to increase the output performance of your alternator. However, there are applications and markets, which require a different approach to increasing the alternator performance; without all the work and expertise required to install a regulator.
Features:
- Charge your batteries over 5 times faster
- Input an extra 50% extra power into them plus de-sulphate the batteries
- Make them last longer
- Can be used with 2 alternators
Se tutto è rispettato male non è !
Ciao
MARCO