Se il filo e' quello (come mi dici), e' corretto NON averlo attaccato (e non al B+ ma ad un positivo sotto chiave
[from the key switch]).
E' infatti esatto quel che citi tratto dalle "Instructions" (io ho preso dal sito originale ma porta allo stesse docs anche Roberto Minoia) che ha anche il paragrafo precedente che specifica che va attaccato "se non funziona" .
Lo allego completo :
Citazione:After installation if the unit does not work when the engine is running , then with the Engine running check the voltage at the alt input stud on the product, if its not above 13.3 ( x 2 for 24 v ) then the unit will not work, if its 0 volts then you will need to apply a ignition feed to the product, see next paragraph
Ignition feed/ Starter solenoid: (4) Some alternators will not fire up without a voltage on their B+ terminal. Because the alternator-to-battery charger contains a split charge diode there will be no voltage feed on the B+ terminal which means that the engine will start but the alternator may not work. If this is the case, then simply connect a ignition feed ( from the key switch ) which becomes live when the engine is started. this will feed 12 v through the unit and fire up the alt
BV
Aggiungo, per il dimensionamento, un tratto delle istruzioni :
Citazione:Matching your alternator system to the correct unit:
The alternator to battery number refers to the maximum total amps the unit can be supplied with, for example the number (80) refers to the maximum alternator size, ie 80 amps or smaller.
Quindi, anche se dice "or smaller", alternatore da 70 A ... e' piccolo ... ne farà' 35 in continua senza bruciare ... Prendi almeno quello referenziato, cosi' torniano all'oggetto originale del thread, a buon prezzo (da 120 A che comunque e' effettivamente 100 A ... eh ... e sarebbe meglio uno di potenza ma costano 7/8 volte tanto).