27-06-2017, 18:33
(Questo messaggio è stato modificato l'ultima volta il: 27-06-2017, 18:35 da kermit.)
(27-06-2017, 18:20)Utente non piu attivo Ha scritto: Grazie Prop!Scusa grazie cosa? Nello stesso sito riportato da Prop si legge:
Very many small yacht engines, such as Yanmar, Volvo, Bukh, etc., call for oils to API CD which, as can be seen in the table, has been obsolete for many years. However, oils to this classification, or to the European equivalent ASEA E1, are still obtainable after a search.
Inoltre nello stesso sito si parla del TBN che qualcuno aveva citato e si dice:
When fuel burns in an engine, the combustion product is acidic. Engines that run at high power generate a more acidic product than do cooler ones, so the additive package is tailored to neutralise these acids. This property of lubricants is known as Total Base Number (TBN). The TBN of a synthetic lubricant intended for a turbo-charged engine running for extended periods at the top of its rev range might be 12 - 15. Conversely, the TBN of a lubricant designed for cool-running, low power duties such as yacht auxiliary engines will be about 3-4.
.For reference, the TBN of API CD is 4, of API CE it is 10.5 and for API CF it is 16..
Pertanto il TBN di un sintetico ha più capacità di neutralizzare gli acidi rispetto all'olio CD.
Credo che le tue domande del survey andrebbero riformulate ma una domanda te la faccio io mi dici un olio a caso che avrebbe specifiche CD?
